در حال بارگذاری ...

"مهسا غفوریان": مردم حتی نمی دانند مشهد تئاتر شهر دارد

کارگردان نمایش «دو به یک  به نفع بارسلونا» با اشاره به اینکه افراد جامعه به دلیل عدم اطلاع‌رسانی با تئاتر آشنا نیستند، تاکید کرد: مردم با سینما، پارک و حتی برندهایی چون چی‌توز و مزمز آشنا هستند؛ اما با تئاترهای در حال اجرا نه.

مهسا غفوریان در گفت و گو با سایت ایران تئاتر، با بیان اینکه نمایش «دوبه یک به نفع بارسلونا» برای نخستین بار در استان خراسان رضوی به مدت دو ماه اجرا می شود گفت: اجراهای عمومی در مشهد پیش از این، تنها به 6 اجرا و یا در صورت استقبال گسترده به یک ماه محدود می‌شد و هیچ‌گاه اجرای دو ماهه از یک اثر نمایشی نداشته‌ایم.
وی اطلاع رسانی را مهمترین عامل در جذب مخاطب دانست و بیان کرد: مردم با سینما، پارک و برندهای چی توز و مزمز آشنایند اما با تئاتر نه. زیرا اصولا از اجرای تئاتر به خاطر عدم اطلاع رسانی، خبر ندارند. اگر این اتفاق شکل بگیرد به طور قطع استقبال شدیدی صورت می گیرد. گروه های نمایش علاوه بر حمایت مالی به  تبلیغات نیز نیازمنداند. برای این نمایش یک آگهی در روزنامه دادیم که با چاپ آن از اقصی نقاط شهر مشهد، جهت دیدن و کسب اطلاعات از اجرای این نمایش تماس گرفته شد.
وی با بیان اینکه می توان به تئاتر، به عنوان یک کار درآمدزا نگاه کرد خاطرنشان کرد: در اجراهای شهر تهران، بیست درصد ازهزینه گیشه گرفته می شود در برابرآن امکانات زیادی در اختیار گروه ها قرار می‌گیرد؛ این در حالیست که ما حتی یک واحد آکسسوار یا نور نداریم و در مقابل 20 درصد از بیلیت فروشی رانیز واگذار می کنیم. با وجود این مسئله می توانند با همکاری شهرداری و تلویزیون اطلاع رسانی کنند تا افراد جامعه بدانند تئاتر شهر مشهد کجاست و در آن آثاری به صورت مستمر اجرا می شوند. می توان به تئاتر به عنوان یک کار حرفه ای و درآمد زا نگاه کرد.
غفوریان انتشار فیلم تئاتررا یکی دیگر از راههای آشنایی با هنر تئاتر عنوان و یادآور شد: این مسئله‌ای است که همیشه دغدغه آن را داشته ام و امیدوارم آثاری که از کیفیت اجرایی مناسبی برخوردارند کارهایشان ضبط و منتشر شود. این اتفاق در استان ها تنها توسط تعداد معدودی از گروه ها و به صورت خصوصی و تنها برای خود گروه اجرایی صورت می گیرد؛ گاهی نیز اگر شخصی به تهران سفر کنند فیلم تئاترهای منتشر شده را تهیه می کند؛ بنابراین تاثیر خاصی در ایجاد شناخت و آگاهی جامعه نخواهد داشت.  
وی ارتباط میان انسان ها را موضوع محوری نمایش نمایش «دو به یک به نفع بارسلونا» مطرح و توضیح داد: دغدغه ام در بیشتر کارهایم ارتباط میان آدم هاست. دیگر آنکه اتفاقات به ظاهر جزئی می‌تواند در ارتباط میان انسان ها همه چیز را تحت تاثیر قرار بدهد. فضای نمایش کاملا رئالیستی و جنس بازی‌ها ملموس است. در واقع قصه ای آپارتمانی  در این اثر شکل می گیرد.
نمایش «دو به یک به نفع بارسلونا» به نویسندگی و کارگردانی مهسا غفوریان که پیش از این موفق به دریافت چندین جایزه از جشنواره تئاتر استانی و جشنواره مناطق شده و به عنوان یکی از نمایندگان تئاتر مشهد در سی‌ و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز حضور داشته است، با نقش آفرینی مهدی ضیا چمنی، حسام غلامی بیرق‌دار، سحر محمودیان، حمیدرضا حافظ شجری، مهسا غفوریان از 29 اردیبهشت تا 7 تیرماه ساعت 18:30 در تئاتر شهر مشهد اجرا می شود.